BLOG

Canon C200 İncelemesi

Özellikler açısından, C200 kesinlikle Canon’un sinema pazarına girmesinden bu yana en ilginç kamera. Bu uygun fiyatlı 4K RAW fotoğraf makinesinin açıklanmasından bir hafta sonra, test etme, çok sayıda RAW ve MP4 çekim yapma ve bu Canon C200 İncelemesini sizin için yaratma şansımız oldu. Sinema kameralarıyla ilgileniyorsanız veya C200’ün performansı hakkında sorularınız varsa, muhtemelen sizin için ne olacağını bulduk.

  • CANON C200 İNCELEMESİ

Canon, beni yeni Canon C200 sinema kameralarını çevreleyen bir basın etkinliğine katılmamı istedi. Neyse ki, sizin için de, bu C200 incelemesi için çok fazla çekim yapma ve kendi sonuçlarımı çıkarma şansı verildi. Bu noktada, kamerayla zaman geçirdikten ve görüntüleri gördükten sonra, lehine konuşan birçok iyi argüman olduğunu itiraf etmeliyim! Yine de, bulduğum tüm avantaj ve dezavantajları … … anlatacağım.

Feragatname: cinema5D’de piyasadaki hemen hemen tüm sinema kameralarını test ettik. Bu bize iş için en iyi aracı önermek için bir kameranın güçlü ve zayıf yönleri hakkında oldukça iyi bir fikir verir. Yine de, bu C200 incelemesinin kendi deneyimim ve çekim tarzımdan türeyen öznel düşüncemi yansıttığını unutmayın. Umarım kendi çalışmalarınız için bilinçli bir karar vermenize yardımcı olur.

 

GELECEĞE BAKIŞ 

Canon C200’ün kağıt üzerinde vaat ettiği şey:

RAW:

  • Dahili 12-bit 4K RAW
  • “Cinema RAW Light” ile daha küçük dosya boyutu
  • CFast 2.0 RAW kaydeder
  • 4K 10-bit’te 59.94 fps’ye kadar

MP4:

  • Dahili UHD MP4 kaydı – 150 Mbps
  • MP4’ü SD karta kaydeder (> U3)
  • UHD 8 bit’te 59,94 fps’ye (4: 2: 0)
  • Tam sensör okumalı HD kalitesinde 120 fps’ye kadar

EK BİLGİ ALANLARI :

  • Super35 CMOS sensör ve aktif EF bağlantısı
  • Dokunmatik ekranlı ve yüz algılamalı Gelişmiş Çift Piksel CMOS Otomatik Odaklama
  • 5 Dahili ND filtresi (ND 10’a kadar!)
  • İyi düşük ışık performansı ve düşük gürültü
  • HDMI ve SDI çıkışları
  • Vücuda XLR girişleri
  • SD karta Proxy Kayıt

“Öyleyse bu ne anlama geliyor?” Diye soruyor olabilir. Eh, 6.000 $ ‘a mal olan bir kameradaki 4K RAW harika sesler ve HD kalitesinde 60p RAW ve 120fps’ye kadar çekim yapabilmesi çok yararlı. Canon’un bildiği özellikleri, ergonomiyi, hizmeti ve kaliteyi sunan bir paket, bu fotoğraf makinesini birçok film yapımcısı için hiç düşüncesiz kılan çok ikna edici argümanlar.

Öte yandan, herkesin RAW’a ateş etmesi gerekmiyor – aslında gerçekten yapmamayı tercih eden birçok insanla konuştum. En yüksek kaliteyi sunar ve size en organik, sinema ve pahalı görünümlü görüntüleri sunar, ancak aynı zamanda bir kod dönüştürme işlemi içerir ve çok fazla depolama alanı gerektirir. Bu nedenle, eğer RAW tüm potansiyeline kullanılmazsa, yalnızca RAW’ın iyi bir satış noktası olamayacağı belgesel ve etkinlik çekicileri gibi birçok kullanıcı için faydalı olmayabilir.

Canon C200 ayrıca, çoğu giriş seviyesi kameraların bugünlerde elde ettiği standart bir h.264 sıkıştırma olan 150 Mbps sıkıştırma ile MP4’ü sunuyor. Ancak birçok profesyonel için bu, yeterince yüksek kalite sağlamaz ve sonuç olarak, bu fotoğraf makinesi, üst seviye çekimlerin yanı sıra düşük uç için de uygun bir şey sunar gibi görünmektedir, ancak ortada bir boşluk kalmaktadır. Şu anda, bu boşluğu doldurmak için daha yüksek fiyatlı C300 mark II kullanmak gerekiyor.

AMA son sonuçlarımızı sadece teknik özelliklere dayanarak çizmeden önce (öneri: bunu yapmayın), kamerayı adım adım ilerletelim ve RAW ve MP4’ün sahada gerçekten nasıl çalıştığını görelim.

CANON C200 KAMERA GÖRÜNTÜLERİ

Çoğu kişinin görmek isteyeceği ilk şey, Canon C200 modelinden çıkan RAW görüntüleri. Bu C200 incelemesi için, yeni kamerayı sert güneş ışığından, sert rüzgâra kadar değişen ve sonunda yağmur yağan elementlerin içinden geçirerek birkaç saat geçirdim. Sinema görüntülerini çekerken havalarda olmayı seviyorum, bu yüzden çekim de çok zevkliydi. Aşağıdaki çekimlerime göz atın:

Kaynak dosyasını Vimeo’dan indirmenizi ve bunu 4K’lık bir ekranda izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Buna değer.

İŞ AKIŞI

RAW görüntüsünün nasıl bir performans gösterdiğini görmek için, renkler ve kontrast ile yoğun bir şekilde oynayabilecek çok güçlü bir derecelendirme görünümü oluşturdum. İlk olarak, Canon C200 CRM dosyalarını (bu arada fotoğraf dosyaları değil tek tek dosyalar olan) Apple ProRes 4444’e dönüştürdüm, bu yüzden kolayca çalışabileceğim bir biçime sahiptim. Bunun nedeni, CRM’in şu anda yalnızca sınırlı sayıda yazılım uygulamasıyla uyumlu olmasıdır, bu yüzden DaVinci Resolve 14 Beta’ya dönüştürüldüm ve çekimlerimi Adobe Premiere Pro’da düzenlemeye devam ettim. Canon, günlük gama profillerinden birini seçmenize izin veren kendi dönüştürme aracını kullanmanızı önerir. Yakın zamanda Adobe uygulamalarının da yerel olarak CRM’yi destekleyeceği söylendi.

Hem DaVinci Resolve 14 Beta hem de Canon Cinema RAW Geliştirme aracındaki dönüşüm, 8 çekirdekli bir Mac Pro’da 16 dakika boyunca 30 dakikadan az sürdü.

RAW (HAM GÖRÜNTÜLER) :

İlk başta tam teşekküllü RAW kalitesini beklemiyordum. Kamera kullanımı çok kolay görünüyordu ve RAW kaydetmek genellikle daha az kullanışlı. Ya kamera hacimli, pahalı ya da kullanması çok zor, ya da dahili ND filtrelerinden yoksun… Ama şaşırdım. Canon C200, etkileyici bir şekilde saklanan mükemmel 12 bit RAW dosyalar sunar. Kalite organik, toplama yumuşak ve en önemlisi, çok fazla gölge bilgisi var.

Yukarıdaki atış için büyük bir ağacın altında duruyordum. Gördüğünüz gibi, çok kalın yaprakları vardı, açık havada ise öğlen güneşi yanıyordu. Böyle bir durum olduğunu biliyorsanız, o zaman ağacın altındaki yaprakların çok koyu olması ve güneşin ıslak yapraklara çarptığı noktaların çok fazla pozlandırılması gerektiğini bilirsiniz. Fazla pozlanmış parçaları geri çekmek ve gölgeli yaprakları ışığa itmek konusunda hiç sorun yaşamadım. Aslında, çektiğim her atışta, her şeyin doğru şekilde açığa çıkması konusunda sorun yaşamadım. Sadece aşırı aşırı pozlama ve düşük pozlama görmek için ND’li ve olmayan bazı çekimler yaptım ve sınıfta herhangi bir gürültü fark etmeden her iki çekimi de eşleştirebildim.

Bu beni en çok etkileyen şeydi. Kelimenin tam anlamıyla istediğim gibi vurabiliyordum, doğru şekilde pozlamak zorunda bile değildim. Görüntüler (hepsi doğal ISO 800’de çekilmiş) o kadar temiz ki malzemeyi gürültülü bir görüntü riski olmadan zorlayabiliyorum. Derecelendirme deneyimi çok hoştu ve tabii ki organik bir görünüm elde ederken renkleri kolayca kontrol edebiliyordum. Bildiğimiz gibi, sensör çoğunlukla önceki Canon C kamera sensörlerine benziyor, bu yüzden orada pek bir şey değişmedi ve C kameralara aşina olan insanlar düşük gürültülü organik görünümü takdir edeceklerdir. Dinamik menzil Arri ALEXA ile oldukça yüksek olmasa da, Canon C200’ün genel RAW kalitesi çığlık atıyor ve kesinlikle reddetmeden önce denemeniz gereken profesyonel bir üst düzey sinema aracı.

Bir cevap yazın